Хүүхэд ухаантай хүн болж өсөхөд генийн нөлөө 50 хувь, эцэг, эхийн нөлөө 50 хувь байдаг.

1. Хүүхдээ дор хаяж 1 нас хүртэл хөхөөр хооллох. Тархины хөгжилд хэрэгтэй эрдэс бодисыг зөвхөн хөхний сүүнээс л авдаг.

2. Хүүхэдтэйгээ маш их ярих хэрэгтэй. Олон цагаар их ярих тусам эрт хэлд орж, сургуульд ороод онцгой авьяастай хүүхэд болох магадлал өндөр байдаг. Хэл яриа хөгжсөнөөр түүнийг дагаад тархины бусад хэсгүүд мөн хөгждөг. Хүүхдээ бага байна, ойлгохгүй гэж гололгүй цагт 2100 үг хэлж, ярих хэрэгтэй.

3. Чөлөөт сэтгэлгээ хөгжүүлэх тоглоомоор тоглуулах /lego, puzzle, блок өрөх г.м/, нийгмийн харилцааг харуулсан тоглоомонд дүр орж тоглох /айл гэр болж аав, ээжийн дүрд орох/

4. Хүүхдийг “ухаантай, мундаг” гэж магтах тусам хүүхэд өөрийгөө төрөлхийн ухаантай, мундаг гэж боддог. Харин өсч томрохын хэрээр саад, бэрхшээлийг даван туулж чадахгүй болохоороо өөрийгөө голж, түүнийг даван туулж чаддаггүй. Харин хичээл зүтгэлийг нь магтах тусам бэрхшээлийг өөрийн хүчээр давах чадвартай болдог. Ухаантай гэж магтуулаагүй, хичээл зүтгэлээ магтуулж өссөн хүүхэд сургуульд ороод ухаантай гэж магтуулсан хүүхдээс тооны хичээлдээ 50%-р илүү үр дүнтэй сурдаг.

5. Хүүхдийг 0-2 насанд зурагт огт үзүүлж болохгүй. 2-5 насанд эцэг, эхийн хяналттай үзэж болно. Учир нь энэ насанд тухайн нэвтүүлгийн агуулгыг ойлгодоггүй/зөв, бурууг ялгадаггүй/ тул эцэг, эх нь тайлбарлаж өгөх хэрэгтэй. 5 наснаас дээш тухайн нэвтрүүлгийн агуулгыг ойлгож чаддаг. ТВ их үздэг байсан хүүхэд сургуульд ороод анхаарал төвлөрөлт бусад хүүхдээс 30%-р бага байдаг.

6. Хүүхдэд наснаас нь ахадсан даалгавар өгөх, хичээлээр шахах хэрэггүй. Ахадсан шалгуурыг давж чадахгүй бол эцэг эх нь хүүхэддээ урам хугардаг. Үүнийг мэдэрсэн хүүхэд өөртөө итгэлгүй хүн болж өсдөг. Тиймээс насанд нь тохирсон үүрэг хариуцлага өгөх хэрэгтэй.